Булінг(з англійської - хуліган, забіяка, грубіян) - утиск, дискримінація, цькування. Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей. Мотивація до булінгу: заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість, боротьба за владу, самоствердження тощо.
Якщо Ви маєте підрзри, що Ваша дитина страждає від погроз, переслідувань або побиття-станьте на захист, будьте конструктивними, дійте
Кілька порад батькам, щодо протидії булінгу:
1. Поговоріть з дитиною відкрито і доброзичливо.
2. Допоможіть дитині зрозуміти, що вона не є ані "ябедою" ані "наклепником".Вона - смілива людина, яка не боїться говорити правду, щоб захистити себе та інших, виправити ситуацію.
3. Докладно з'ясуйте факти. Занотуйте: що і коли трапилось
4. Домовтеся про зустріч з дорослими, які опікуються Вашою дитиною та дітьми - агресорами(з батьками, вчителями, адміністрацією школи)
5. На зустрічі поясніть ситуацію, намагаючись бути максимально спокійним та конструктивним
6. Спробуйте створити зрозумілий і максимально простий план щодо протидії булінгу
7. Пам'ятайте, що Ваше пряме втручання, наприклад спроба "виховати" чужу дитину не припустима.
8. Дотримуйтеся плану та будьте уважні до власної дитини,її поведінки, реакцій, почуттів.
Учня(учениці) ______________ класу
з_______________ по ________________
Вважати
з
поважної причини у зв’язку з
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
«Як зробити Інтернет безпечним
для Вас та Ваших дітей»
Інтернет сприяв швидкому стрибку у сфері
інформатизації суспільства. Але разом із тим цей ресурс містить багато ризиків.
Дізнайтесь про 6 правил, які допоможуть вам захистити свою дитину від небезпек
в Інтернеті.
1. Розмістіть комп’ютер у
кімнаті, яку використовують усі члени родини.
Іноді діти тримають у секреті те, що вони користуються Інтернетом. Вони можуть
не бажати того, аби їх батьки були у курсі їх дій в мережі. Важливо не
реагувати досить емоційно, а зробити все можливе, аби зняти цю психологічну напругу.
Обговорювати можливі труднощі легше, коли
комп’ютер знаходиться у спільній кімнаті. Крім того, ви можете використовувати
Інтернет разом із дитиною. Таким чином, розмови про Інтернет та контроль за
його використанням стануть повсякденною частиною вашого родинного життя.
2. Використовуйте будильник для обмеження
часу, якій дитина проводить в Інтернеті.
Заздалегідь погодьте тривалість перебування
в Інтернеті.
Бажано визначити час перебування дітей в
он-лайні. Час, проведений за комп’ютером, необхідно обмежити для того, аби не
нанести шкоду стану здоров’я дитини. Ігрова комп’ютерна залежність стала великою
проблемою у всьому світі.
Обговоріть час перебування дитини в Інтернеті
та домовтесь про використання будильника. Таким чином ви уникнете можливих
конфліктних ситуацій.
3. Використовуйте технічні засоби захисту:
функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус та
спам-фільтр.
Для роботи за комп’ютером зовсім
необов’язково знати всі його функціональні можливості. Запросіть спеціаліста,
якій налаштує операційну систему вашого комп’ютера та покаже, як працювати із
батьківським контролем. Краще один раз побачити, аніж багато разів почути. Не
використовуйте у себе вдома комп’ютер, якій технічно є незахищененим.
Також ви можете пройтион-лайн навчаннята
навчитись найбільш ефективно використовувати функції безпеки браузера та самостійно
налаштовувати батьківський контроль.
ВстановітьMicrosoft Security Essentialsзараз, і ваш комп’ютер буде захищеним
у реальному часі від вірусів, програм-шпигунів та інших зловмисних програм.
4. Створіть «Сімейні інтернет-правила», що
містять правила онлайн-безпеки для дітей.
Діти навчаються шляхом експериментування.
Якщо ви зацікавлені у тому, аби ваша дитина навчалась не на своїх власних
помилках — якомога частіше обговорюйте теми, пов’язані із Інтернетом. Ви можете
розказати, наприклад, про достовірність інформації, розташованої в мережі. Так
ви невимушено створите свої «родинні правила» Інтернет-безпеки. Традиції, норми
та правила, які закріпились у родині — довговічні.
5. Проводьте більше часу із дитиною.
Всіляко заохочуйте обговорення тем, пов’язаних з Інтернетом.
В житті кожного трапляються помилки. Немає
потреби сприймати помилки дітей як життєву проблему. Будуйте довірливі стосунки
задля того, аби бути впевненими, що у будь-якій ситуації дитина звернеться за
допомогою саме до вас. Щоб не сталось, ваша дитина повинна бути впевненою, що у
будь якій ситуації вона може розраховувати на вашу підтримку та прийняття.
Гарний рецепт побудови довірливих відносин — щоденне спілкування та спільне
проведення вільного часу. В невимушеній ситуації набагато легше обговорювати
«складні» питання.
6. Навчайте дітей критично ставитися до
інформації в Інтернеті і не повідомляти конфіденційні дані он-лайн.
Повідомте дитині, що практично кожен може
створити свій сайт, і при цьому ніхто не може проконтролювати достовірність
інформації, розташованої на такому сайті. Навчіть дитину використовувати
інформацію із різних перевірених джерел.
Пам'ятка для учнів та їх батьків «Як готувати домашні завдання»
- Активно працювати на уроці: уважно слухати і відповідати на питання.
- Якщо щось незрозуміло, не соромитися задати питання.
- Перед виконанням домашньої роботи потрібно переконатися, що в щоденнику записані всі завдання.
- Уважно і докладно записувати завдання з кожного предмета.
- Навчитися знаходити потрібну потрібну інформацію за допомогою комп'ютера.
- Вчитися користуватися довідниками і словниками, щоб вміти з'ясовувати значення незнайомих слів і виразів.
- Виконуючи домашнє завдання, треба не просто думати, що треба зробити, а ще й вирішувати, за допомогою яких засобів і прийомів цього можна домогтися.
- Важкий матеріал уроку треба повторити в той же день, щоб відразу закріпити його і запам'ятати.
- Не соромитися звертатися за допомогою до дорослих і однокласникам.
- На письмовому столі має лежати тільки те, що необхідно для виконання одного завдання. Після його завершення зі столу прибираються вже використані матеріали і кладуться ті навчальні приналежності, які необхідні для виконання завдання за наступним предмету.
- Потрібно вирішити, в якій послідовності краще виконувати завдання і скільки часу знадобиться на кожне з них.
- У процесі приготування домашнього завдання необхідно робити перерви.
- Вивчаючи заданий матеріал, спочатку треба його зрозуміти, а вже потім запам'ятати.
- Велике завдання необхідно розбивати на частини і працювати над кожною з них окремо.
- Перед виконанням письмової роботи необхідно вивчити всі правила, які можуть стати в нагоді.
- Читаючи підручник, треба ставити собі питання по тексту.
- Дізнаючись нові поняття і явища, треба пов'язувати їх за змістом з уже відомими раніше.
- Треба складати план усної відповіді та перевіряти себе.
- Готуватися до творів треба заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження, а не залишати таку відповідальну роботу на останній день.
- Необхідно вміти користуватися картами і схемами і використовувати їх при підготовці усних завдань.
Дотримання цих правил наблизить вас до успіху!!!
Скоро 6 клас
Шановні батьки! Ми вас вітаємо: ваша дитина вже перейшла у п`ятий клас! 2014 г.
Рекомендації для батьків п'ятикласників:
- Створюйте умови для розвитку самостійності в поведінці дитини. У п'ятикласника неодмінно повинні бути домашні обов'язки, за виконання яких він несе відповідальність.
- Не дивлячись на уявну дорослість, п'ятикласник потребує ненав'язливому контролі з боку батьків, оскільки не завжди може сам зорієнтуватися в нових вимогах шкільного життя.
- Для п'ятикласника учитель - вже не такий незаперечний авторитет, як раніше, на адресу вчителів можуть звучати критичні зауваження. Важливо обговорити з дитиною причини його невдоволення, підтримуючи при цьому авторитет вчителя.
- П'ятикласнику вже не так цікава навчання сама по собі, багатьом в школі цікаво бувати тому, що там багато друзів. Важливо, щоб у дитини була можливість обговорити свої шкільні справи, навчання і відносини з друзями в сім'ї, з батьками.
- Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, його учбових справах, бажано звернутися за консультацією до вчителя або шкільного психолога.
- Пам'ятайте: тільки співпраця зі школою зробить життя вашої дитини комфортної і принесе йому успіх.
Як полегшити життя школяреві? Цим питанням задаються всі люблячі батьки.
Виявляється, все просто. Досить грамотно спланувати день учня і
почитати наші поради...
Навантаження для школяра
Ніколи не
відправляй дитину одночасно в перший клас і якийсь гурток чи секцію.
Саме початок «дорослого» шкільного життя вважається для неї важким
стресом. І якщо малюк не матиме можливості піти погуляти, відпочити, а
після - зробити уроки без поспіху, то у нього можуть виникнути серйозні
проблеми зі здоров'ям.
Тому, якщо заняття спортом і музикою
здаються тобі необхідною частиною розвитку твоєї дитини, почни водити її
туди ще за рік до початку навчання.
Виконання домашніх уроків
Пам'ятай,
що син чи донька можуть концентрувати свою увагу на чомусь не більше 15
хвилин. Тому, коли ти будеш робити з малюком уроки, після 15 хвилин
занять - перервіться і обов'язково відпочиньте, наприклад, зробіть
фізичну зарядку. Можна просто пострибати на місці раз 10, потанцювати
під веселу музику кілька хвилин.
До речі, починати робити
домашні завдання краще з письма. Добре також чергувати усні завдання з
письмовими. Загальна тривалість таких занять не повинна перевищувати
години.
Комп'ютер у житті школяра
Телевізор, комп'ютер і будь-які
заняття, які вимагають великого зорового навантаження, варто проводити
не більше години в день. У цьому впевнені багато лікарів-офтальмологів у
всіх країнах світу. Не забувай хвалити свого малюка
Протягом
першого року навчання дитина як ніколи потребує підтримки батьків. Адже
зараз вона формує свої особисті відносини з вчителями і однокласниками.
Крім того, вона також і вперше розуміє, що з нею хтось хоче
подружитися, а хтось - не хоче... Так у дитини складається власний
погляд на себе. І якщо ти хочеш, щоб з малюка виросла впевнена у собі і
спокійна людина, обов'язково хвали його. Підтримуй, не лай за двійки і
ляпки в зошиті.
Пробудження школяра
Не треба різко будити дитину,
адже внаслідок цього вона може відчувати почуття неприязні до мами, яка
вічно термосить, мучить його, стягує ковдру. Найкраще навчити школяра
користуватися будильником.
Якщо малюк все ще важко встає, не
треба дражнити його «лежебокою» або лаяти... Створюй атмосферу добра і
теплоти, включи голосніше радіо або улюблену музику дитини, посміхнися
їй, поцілуй малюка.
Пам'ятай про те, що якщо дитину кваплять, то
вона буде робити все ще повільніше. Це її природна реакція організму,
її зброя в боротьбі з розпорядком, який її не влаштовує.
Повернення зі школи
Не
задавай питання, на які дітки дають звичні відповіді. Мова йде про
фрази типу: «Як твої справи в школі, які оцінки отримав? - Все
нормально... » Згадай себе, як іноді дратували ці питання, особливо коли
твої оцінки не відповідали всім очікуванням з боку батьків.
Поспостерігай за дитиною, зверни увагу, які емоції «написані» у чада на
обличчі. Дай дитині відпочити, запитай, чим ти можеш їй допомогти,
поговори про щось хороше, попліткуйте по душах. Це допоможе зблизити
сім'ю.
Пора спати
Молодших школярів краще за все укладати спати
самим батькам. Важливо перед сном довірчо поговорити з малюком,
заспокоїти страхи, уважно вислухати, показати, що ти його розумієш і
підтримуєш. І тоді твій школяр прокинеться на наступний день в бойовому
настрої!
Деякі проблеми п'ятикласників:
- в письмових роботах пропускає букви;
- не вміє застосовувати правила, хоча знає їх формулювання;
- насилу вирішує математичні задачі;
- погано володіє умінням переказу;
- неуважний і розсіяний;
- непосидючий під час занять, індивідуальної роботи;
- не вміє працювати самостійно;
- ніяк не розуміє пояснення вчителя;
- постійно щось і десь забуває;
- погано орієнтується в просторі (в тому числі і в своєму зошиті);
- відчуває страх перед уроками, вчителями, ситуаціями перевірки знань;
- часто змінює друзів, ні з ким не дружить підлягає.
Рекомендації батькам п'ятикласника
- Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримувати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті Вашої дитини відбуваються зміни. Спокій домашнього життя допоможе йому більш ефективно вирішувати проблеми в школі.
- Не вимагайте від дитини, щоб він відразу після школи сідав за урок. Перерва йому просто необхідна.
- Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Якщо дитина звертається до Вас з питаннями, допоможіть йому знайти відповіді самостійно, а не підказуючи їх. Продемонструйте свій інтерес до цих завдань і переконайтеся, що у дитини є все необхідне для їх виконання найкращим чином.
- Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про його успішності, поведінці і взаєминах з іншими дітьми. Навіть якщо немає особливих приводів для занепокоєння, консультуйтеся з учителем своєї дитини не рідше ніж раз на два місяці. Цікавлячись успіхами дитини у вчителів, НЕ робіть це в присутності школяра!
- У спілкуванні з п'ятикласниками, при наданні їм допомоги в навчанні важливо використовувати гумор. Гумор має дуже велике значення для пізнавального розвитку дитини цього віку. Діти дуже люблять жартувати, розповідати анекдоти, які дорослим часто здаються смішними і дурними. Важливо, щоб дорослі розуміли значення гумору для розвитку дітей, були терпимі до дитячих жартів і вміли використовувати гумор у своїх цілях.
- Виробіть єдину тактику в спілкуванні з дитиною. А свої розбіжності з приводу того, що "педагогічно", а що ні - вирішуйте без нього. Протиріччя у вимогах дорослих змушують учня пристосовуватися, хитрувати, брехати або призводять до того, що дитина починає нехтувати всіма вимогами взагалі.
- Пам'ятайте, що протягом навчального року є "критичні" періоди, коли п'ятикласникові вчитися стає складніше, дитина швидко втомлюється, у нього знижується працездатність. Це перші 4-6 тижнів на початку навчального року, перший тиждень після зимових канікул і перехід від зими до весни. У ці періоди потрібно бути особливо уважними до стану дитини.
- Надихати дитини на розповідь про свої шкільні справи. Обов'язково запитуйте про його однокласників, події в школі, навчальних предметах, педагогах.Не зв'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.
- З'ясувавши, що цікавить Вашу дитину, постарайтеся встановити зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі.
Кодекс істинних батьків:
- Якщо батьки вимагають від дитини, щоб він багато і з задоволенням читав, вони читають самі багато і з задоволенням, незважаючи на брак часу.
- Якщо батьки вимагають, щоб дитина не брехав, вони не брешуть самі ні собі, ні іншим, ні власної дитини.
- Якщо батьки вимагають від дитини прояви працьовитості, вони самі його виявляють і створюють умови для формування у дитини вміння працювати.
- Якщо батьки хочуть, щоб їхня дитина не крав, вони самі не повинні створювати подібних ситуацій в своїй сім'ї (нехай навіть по дрібницях).
- Якщо батьки хочуть, щоб їхня дитина дбайливо і шанобливо ставився до дідусів і бабусь, вони починають з себе і самі шанобливо і дбайливо ставляться до своїх батьків.
- Якщо батьки хочуть, щоб їхня дитина не страждав від самотності, вони дають йому можливість мати друзів, приводити їх в свій будинок. Це можливо тільки в тому випадку, якщо самі батьки мають справжніх друзів і дитина зустрічається з ними в своєму будинку.
- Якщо батьки хочуть, щоб дитина не ставився до школи й навчання з упередженням, вони самі згадують про шкільні дні із задоволенням і з найтеплішими почуттями.
Тільки добрий приклад батька і матері може дати добрі сходи!
Хотілося б, щоб наші поради допомогли Вам і Вашій дитині швидше адаптуватися до 5-го класу!!
Немає коментарів:
Дописати коментар